• Contacto
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Quiénes somos
    Investigadores en arqueología
    • Saludo del director
    • Institución
    • Organización
    • Personal
    • Memorias
    • Convenios
    • Igualdad
    • Presencia institucional
    • Excelencia en RH
    • Trabajar en el ICAC
    • Portal de la transparencia
    • Protección de datos
    • Perfil del contratante
    • Facturación electrónica
    • Contacto
  • Investigación
    Creamos conocimiento
    • Grupos de investigación
    • Personal investigador
    • Proyectos
    • Publicaciones científicas
    • Laboratorios
    • Ciencia abierta
    • Tesis doctorales
    • Acciones MSC
  • Formación
    Arqueólogos del mañana
    • Máster universitario en Arqueología Clásica Aplicada. Investigación y transferencia
    • Doctorado interuniversitario en Arqueología Clásica
    • Otros programas
  • Difusión
    Conectados con la sociedad
    • Actividades del ICAC
    • Actividades de los investigadores
    • Transferencia del conocimiento
    • Programa de radio
    • Patrimonio en 3D
  • Servicios
    Apoyo a la investigación
    • Centro de documentación y Biblioteca
    • Unidad de Estudios Arqueométricos
    • Servicio de publicaciones
    • Plataformas científicas
    • Unidad de Transferencia e Impacto Social
  • Actualidad
    Últimas novedades
    • Noticias
    • Agenda
    • Boletín Archeonea
    • Prensa
    • Suscripción

Noticias

/ Actualidad / Noticias / Uncategorized @ca

Joaquim Nadal presenta el llibre ‘Ager Tarraconensis 5’

8 abril 2014

 

 

 

Marta Prevosti, Jordi López Vilar i Josep Guitart i Duran.

 

El dilluns 7 d’abril del 2014, Joaquim Nadal i Farreras, director de l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural, va presentar al Palau de la Diputació de Tarragona el volum Ager Tarraconensis 5. Actes del Simposi internacional.

 

Els editors d’aquest llibre publicat dins de la col·lecció Documenta de l’ICAC són els investigadors Marta Prevosti, Jordi López Vilar i Josep Guitart i Duran.

 

Joaquim Nadal va destacar que els impulsors del projecte de recerca sobre l’Ager Tarraconensis s’haguessin fet la pregunta «I fora de Tàrraco, què?». Un projecte que és «la base de dades on anar a buscar el que sabem del Camp de Tarragona en època romana i on anar-hi afegint el que n’anem sabent».

 

Segons Nadal, la publicació del volum és una peça cabdal d’un projecte més ampli i posa de manifest, entre altres, «les potencialitats de la nova arqueologia del vi», «la continuïtat del poblament des d’època romana fins a època medieval» i la constatació que «Tàrraco no és en el no-res, sinó ben vinculada al territori, amb el qual fa unitat.

 

 

 

Ager Tarraconensis 5 té com a subtítol Paisatge, poblament, cultura material i història i recull les actes del Simposi internacional «L’ager Tarraconensis. Paisatge, poblament, cultura material i història», celebrat a Tarragona el 27 i 28 d’octubre del 2010, organitzat per l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica a la seu de l’Institut i a la Diputació de Tarragona.

 

 

 

Van presidir l’acte (d’esquerra a dreta a la imatge): Ricard Fornesa (director de Relacions institucionals d’Acesa), Joaquim Nadal (presentador), Josep Poblet (president de la Diputació de Tarragona), Joan Gómez Pallarès (director de l’ICAC) i Jaume de Puig (vicepresident de l’IEC).

 

COMPARTE:
Imprimir PDF
« Ja ha començat a l’ICAC el Bojos per l’Arqueologia
Bojos per l’arqueologia: monogràfic sobre arquitectura »

Actualidad

  • Noticias
  • Agenda
  • Boletín Archeonea
    • Histórico Archeonea
  • Prensa
  • Suscripción
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Teléfono: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2025 ICAC · Aviso legal · Política de cookies
Esta web está en el PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord