Els dies 18 i 19 de setembre l’antic edifici del Banc d’Espanya de Tarragona obre les portes de 17.30 a 20 h per acollir l’activitat gratuïta Colors: un viatge històric-científic. L’organitzen l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona, conjuntament amb l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES), l’Institut Català d’Investigació Científica (ICIQ) i l’ICAC.
Es tracta d’una activitat educativa amb el color com a denominador comú, adreçada als infants d’entre 6 i 14 anys (màxim 20 participants). Constitueix el primer pas en l’objectiu de convertir aquest emblemàtic edifici de la Rambla Nova en un centre de difusió del coneixement, en col·laboració amb els centres d’investigació i excel·lència de la ciutat.
L’ICAC organitza la sessió «El color en època romana», una gimcana per obtenir el color pigment com es feia en l’antiguitat clàssica. És a càrrec del taller MV Arte, format per Jesús Mendiola, llicenciat en Belles Arts i professional de les arts plàstiques, i Emma Zahonero, doctorada per la URV en Arqueologia i llicenciada en Belles Arts.
D’altra banda, l’IPHES proposarà «El color de la prehistòria», activitat mitjançant la qual els infants experimentaran amb tècniques d’art prehistòric. En concret es podrà realitzar una pintura parietal simbòlica del magdalenià o realitzar un còdol pintat azilià.
L’ICIQ, al seu torn, proposarà als visitants tres experiments amb llet, un retolador i xupa-xups que ajudaran a introduir conceptes bàsics de química. En aquesta línia, l’empresa BASF se sumarà a la iniciativa amb un taller anomenat «Kids».
Segons el conseller del projecte del Banc d’Espanya, Francesc Roca, “es tracta de propostes de divulgació científica per gaudir en família, sols o amb amics i amigues. És una primera oportunitat per conèixer investigadors, parlar amb ells i descobrir el que realment fan per la societat d’una forma entretinguda i interactiva”. I ha afegit: “El futur és del Banc d’Espanya com a far de coneixement científic que es genera a la societat fa necessari començar a identificar l’espai amb la ciència”.