
La 8a edició del programa CientífKs en joc, organitzat pel Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, ha arribat a la seva fi. El dijous 29 de maig, en una jornada plena d’emocions, totes les escoles participants van presentar les propostes de videojoc que havien creat conjuntament amb una científica assignada, treballant el tema de l’‘alimentació sostenible’.
Es va valorar tant el treball científic com la creativitat, i també es va presentar la proposta guanyadora de l’edició anterior.
L’alumnat de 5è de primària de l’escola Tres Fonts de les Corts de Barcelona ha creat la seva versió d’un videojoc sobre arqueobotànica conjuntament amb la investigadora sènior del GIAP-ICAC, la Dra. Alexandra Livarda, i l’estudiant de màster Marina Daniel.
Aquest treball col·laboratiu ha estat guardonat amb la menció a la MILLOR HISTÒRIA, i ha omplert d’alegria tot l’equip – infants, professorat i científiques! La celebració va durar força estona i ja es van començar a plantejar futures col·laboracions. Ha estat un procés increïble, enriquidor i molt satisfactori per a tothom!
Molt bé, Tres Fonts!!!
CientífiKs en Joc és un projecte educatiu adreçat a l’alumnat de cinquè de primària de Catalunya, impulsat pel Departament de Recerca i Universitat, que té com a objectiu fomentar l’interès per la ciència i la igualtat de gènere mitjançant la creació de videojocs inspirats en investigadores catalanes en actiu. D’aquesta manera, es visibilitzen referents femenins en la ciència, es trenquen estereotips de gènere mentre es desenvolupen competències com la creativitat, el treball en equip i el pensament crític.