• Contacto
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Quiénes somos
    Investigadores en arqueología
    • Saludo del director
    • Institución
    • Organización
    • Personal
    • Memorias
    • Convenios
    • Igualdad
    • Presencia institucional
    • Excelencia en RH
    • Trabajar en el ICAC
    • Portal de la transparencia
    • Protección de datos
    • Perfil del contratante
    • Facturación electrónica
    • Contacto
  • Investigación
    Creamos conocimiento
    • Grupos de investigación
    • Personal investigador
    • Proyectos
    • Publicaciones científicas
    • Laboratorios
    • Ciencia abierta
    • Tesis doctorales
    • Acciones MSC
  • Formación
    Arqueólogos del mañana
    • Máster universitario en Arqueología Clásica Aplicada. Investigación y transferencia
    • Doctorado interuniversitario en Arqueología Clásica
    • Otros programas
  • Difusión
    Conectados con la sociedad
    • Actividades del ICAC
    • Actividades de los investigadores
    • Transferencia del conocimiento
    • Programa de radio
    • Patrimonio en 3D
  • Servicios
    Apoyo a la investigación
    • Centro de documentación y Biblioteca
    • Unidad de Estudios Arqueométricos
    • Servicio de publicaciones
    • Plataformas científicas
    • Unidad de Transferencia e Impacto Social
  • Actualidad
    Últimas novedades
    • Noticias
    • Agenda
    • Boletín Archeonea
    • Prensa
    • Suscripción

Noticias

/ Actualidad / Noticias / Uncategorized @ca

L’ICAC acull la 8ª reunió de treball del projecte europeu Cultur-Monts

9 marzo 2026

Entre el 24 i el 26 de febrer, tots els membres del consorci internacional Cultur-Monts, integrat per nou institucions de França, Catalunya, Astúries, Galícia i Portugal, es van reunir a la seu de l’ICAC, a Tarragona, per planificar el darrer any d’implementació del projecte i començar a reflexionar sobre el disseny de l’estratègia conjunta, que n’ha de constituir un dels principals resultats.

Cultur-Monts té com a objectiu la valorització dels paisatges culturals de muntanya com a eina per al desenvolupament territorial sostenible. Al llarg de les dues jornades de treball intern, els diferents equips van compartir l’estat de la qüestió dels diferents pilots territorials, evidenciant l’important volum de treball realitzat fins ara i permetent començar a identificar pràctiques i experiències d’èxit, específiques o compartides, que alimentaran la discussió final sobre les estratègies de valorització dels paisatges culturals de muntanya.

El projecte Cultur-Monts es desplega per mitjà de 3 eixos de treball: la valorització del patrimoni dels paisatges de muntanya (GT1); l’apoderament de les comunitats locals per mitjà de la recuperació de la memòria viva i els sabers tradicionals (GT2); i la transferència de coneixement cap als agents del territori.

Durant la trobada, es va reservar una sessió de treball a iniciar la definició de l’estratègia conjunta. Aquest espai de reflexió, intercanvi i discussió va comptar amb la conducció de la Cooperativa BitLab, col·laboradora de l’ICAC a la finestra pirinenca del projecte. L’intercanvi va servir per fer un primer mapeig de temàtiques i eixos considerats “necessaris” pels diversos equips, i per començar a delimitar els objectius als quals haurà de respondre l’estratègia. En aquest sentit, van començar a emergir dues dimensions complementàries: la que es podria adreçar als espais científics especialitzats i la que necessàriament s’ha d’adreçar a autoritats públiques i agents territorials.

La 8ª reunió de treball va ser un èxit en molts sentits: per la gran participació dels equips del consorci (totes les institucions van tenir representació, amb un total de 25 participants); pel gran ambient de treball; pels consensos assolits en relació a la definició del full de ruta 2026, entre els quals destaca l’acte de cloenda del projecte que es celebrarà a la Universidad do Minho, a Braga, al novembre; i finalment, per la descoberta arqueològica i patrimonial de la Tarraco romana que va fascinar a tots els membres del consorci.

Cultur-Monts està preparat per emprendre el tram final del seu programa de treball amb entusiasme i rigor, mantenint al centre un denominador comú: els paisatges, les comunitats i la seva memòria, veritable essència del projecte.

 

COMPARTE:
Imprimir PDF
« Digitalitzat el Fons Pere de Palol sobre Menorca: 5.000 documents per aprofundir en el seu llegat

Actualidad

  • Noticias
  • Agenda
  • Boletín Archeonea
    • Histórico Archeonea
  • Prensa
  • Suscripción
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Teléfono: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2026 ICAC · Aviso legal · Política de cookies
Esta web está en el PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.