
L’ICAC participa novament al Tarraco Viva 2026, consolidant el seu paper com a institució de referència en la transferència de coneixement i impacte social.
Cicle de Documentals Arqueològics
Una de les aportacions principals de l’ICAC al festival és el Cicle de Documentals Arqueològics, una iniciativa plenament consolidada dins la programació de Tarraco Viva. El cicle s’organitza en col·laboració amb el FICAB (Festival Internacional de Cinema Arqueològic del Bidasoa) i proposa una selecció de documentals especialitzats
Dilluns, 11 de maig
Dijous, 14 de maig
- 18.30 h, Off the archaelogical record
- 19.45 h, La Casa del Fauno en Pompeya
- 20:00 h, ¿Por qué Grecia?
Dilluns, 18 de maig
- 18.30 h, El Ramesseum 2023: un templo y sus necrópolis
- 20.00 h, Ingeniería romana: Tongobriga
Dijous, 21 de maig
- 18:30 h, Ejército de amantes
- 19,55 h, Vitrum
Lliurament dels Premis Odissea
En el marc del Tarraco Viva també té lloc el lliurament dels Premis Odissea, corresponents al Concurs Odissea de Cultura Clàssica, un certamen estatal adreçat a l’alumnat de segon cicle d’ESO i batxillerat. A Catalunya, el concurs està coordinat per l’APLEC (Associació de Professorat de Llengües Clàssiques de Catalunya) i compta amb el patrocini de l’ICAC, entre altres institucions científiques i culturals.
El Concurs Odissea té com a objectiu fomentar l’interès pel món clàssic entre els joves a través del treball cooperatiu, la recerca d’informació i la resolució de reptes vinculats a un tema monogràfic del món antic, aquest any sota el lema “La música a Grècia i Roma”. Cada edició mobilitza centenars d’equips i més d’un miler d’alumnes d’arreu del país.
L’acte de lliurament dels Premis Odissea es celebrarà el 19 de maig, dins la jornada educativa «Un dia a Tarraco», al Camp de Mart, i constitueix un espai de trobada entre alumnat, professorat, institucions culturals i recerca.
Tarraco Viva és el festival internacional de divulgació històrica dedicat al món romà que se celebra anualment a la ciutat de Tarragona. Durant gairebé dues setmanes, el festival converteix els espais patrimonials de l’antiga Tarraco —declarada Patrimoni Mundial per la UNESCO— en escenaris de recreació històrica, activitats educatives i propostes de divulgació científica, amb l’objectiu d’apropar el coneixement sobre l’antiguitat clàssica al conjunt de la ciutadania amb rigor i esperit crític.
L’edició de 2026 tindrà lloc de l’11 al 24 de maig i gira al voltant del lema «Per què Roma?», una reflexió sobre les claus de la pervivència i l’impacte de la civilització romana.
En aquest marc,

