• Contact
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Who are we?
    Researchers in Archaeology
    • Greetings from the Director
    • Institution
    • Organisation
    • Staff
    • Reports
    • Agreements
    • Gender equality
    • Institutional Presence
    • HR Excellence
    • Working at the ICAC
    • Transparency Portal
    • Data Protection
    • Profile of contracted person
    • Electronic Invoicing
    • Contact
  • Research
    We Generate Knowledge
    • Research Groups
    • Researchers
    • Projects
    • Scientific Output
    • Laboratories
    • Doctoral Theses
    • Open Science
    • MSC Actions
  • Training
    Tomorrow’s Archaeologists
    • Master’s Degree in Classical Archaeology
    • Doctoral Programme in Classical Archaeology
    • Other Programmes
  • Dissemination
    Connection with Society
    • ICAC Activities
    • Researcher Activities
    • Knowledge transfer
    • Radio show “Toquem pedra”
    • Patrimoni en 3D
  • Services
    Research Tools and Support
    • Documentation Centre and Library
    • Archaeometric Studies Unit
    • Publishing Services
    • Scientific Facilities
    • Knowledge Transfer and Social Impact Unit
  • News
    What’s
    New?
    • News
    • Agenda
    • Archeonea Newsletter
    • Press
    • Subscription

News

/ News / News / Uncategorized @ca

Un doctorand de l’ICAC investiga al jaciment de Haltern (Alemanya)

6 June 2011

 

 

 

 

Horacio González (dreta) amb el Dr. Patrick Monsieur.

 

Horacio González, arqueòleg en formació de l’ICAC, és investigador associat d’un projecte de recerca europeu al jaciment romà de Haltern (Alemanya). El projecte finalitzarà el 2013 amb la publicació d’un monogràfic sobre les àmfores de Haltern. També formen part del projecte la Dra. Bettina Bettina Tremmel (LWL-Archäologie für Westfalen) i el Dr. Patrick Monsieur (Universitat de Gant).

 

L’equip ja ha treballat les àmfores d’altres jaciments propers com Oberaden o Anreppen, però Haltern és el més important, quantitativament i qualitativament. Aquesta importància ve donada pel fet que Haltern és un jaciment pioner en l’arqueologia alemanya d’inicis del segle XX, i a més té una gran transcendència històrica i arqueològica.

 

Es tracta d’un campament que probablement hauria estat elegit com la futura capital de la província transrenana ideada per August si no hi hagués hagut la derrota romana del 9 dC, coneguda com batalla de Teutoburger Wald o derrota de Var. Des de Haltern devien sortir una part important de les tropes que van morir en aquesta batalla, i sembla que el campament s’abandona el 9 dC. Haltern es reocuparia durant les campanyes de Germànic a l’est del Rin, que finalitzen el 16 dC. De fet, però, aquesta és una qüestió que s’espera que la recerca aclareixi.

 

Des del punt de vista arqueològic, la bona acotació cronològica de la qual es disposa, a més del fet que va ser un campament excavat des de principis del segle XX, fa que alguns materials portin el nom de Haltern, com per exemple l’àmfora Haltern 70, produïda a la vall del Guadalquivir.

 

 

SHARE:
Imprimir PDF
« Judit Ciurana (ICAC) defensa la seva tesi sobre rituals funeraris a Tàrraco
V Curs d’arqueologia de Guissona Ciutat romana de Iesso »

News

  • News
  • Agenda
  • Archeonea Newsletter
    • Archeonea’s archive
  • Press
  • Subscription
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Telephone: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2025 ICAC · Legal Notice · Cookie Policy
This web is on the PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord