• Contacto
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Quiénes somos
    Investigadores en arqueología
    • Saludo del director
    • Institución
    • Organización
    • Personal
    • Memorias
    • Convenios
    • Igualdad
    • Presencia institucional
    • Excelencia en RH
    • Trabajar en el ICAC
    • Portal de la transparencia
    • Protección de datos
    • Perfil del contratante
    • Facturación electrónica
    • Contacto
  • Investigación
    Creamos conocimiento
    • Grupos de investigación
    • Personal investigador
    • Proyectos
    • Publicaciones científicas
    • Laboratorios
    • Ciencia abierta
    • Tesis doctorales
    • Acciones MSC
  • Formación
    Arqueólogos del mañana
    • Máster universitario en Arqueología Clásica Aplicada. Investigación y transferencia
    • Doctorado interuniversitario en Arqueología Clásica
    • Otros programas
  • Difusión
    Conectados con la sociedad
    • Actividades del ICAC
    • Actividades de los investigadores
    • Transferencia del conocimiento
    • Programa de radio
    • Patrimonio en 3D
  • Servicios
    Apoyo a la investigación
    • Centro de documentación y Biblioteca
    • Unidad de Estudios Arqueométricos
    • Servicio de publicaciones
    • Plataformas científicas
    • Unidad de Transferencia e Impacto Social
  • Actualidad
    Últimas novedades
    • Noticias
    • Agenda
    • Boletín Archeonea
    • Prensa
    • Suscripción

Noticias

/ Actualidad / Noticias / Uncategorized @ca

Nova sessió «Georeferencia’t» del projecte Arrel amb quasi cent alumnes més

26 mayo 2017

Imatge dels participants de la segona sessió, a l'entrada de l'ICAC.

Aquest divendres, 26 de maig, s’ha dut a terme la segona sessió pràctica del projecte Arrel,  titulada “Georeferencia’t per Tàrraco”, una proposta de l’ICAC durant el festival Tarraco Viva.

Si la setmana passada van ser 89 els alumnes de llatí, grec i món clàssic de quart de la ESO o Batxillerat que hi van participar, aquesta setmana hi han participat 82 estudiants de cinc instituts: IES Gallecs de Mollet del Vallès, Escola Industrial de Sabadell, IES de Gelida, IES Gaudí de Reus i IES Montserrat de Barcelona.

L’activitat és una prova pilot consistent en dues parts. Primerament, el estudiants, distribuïts per grups, han fet una passejada per l’entorn del circ romà de Tarragona que comprenia l’espai urbà actual i les restes arqueològiques. Els alumnes han pogut provar un prototipus de plataforma de jocs seriosos amb un dispositiu mòbil a la mà, seguint el joc que se’ls plantejava i veient com es relacionen l’espai actual i els monuments antics.

La segona part ha estat una xerrada de l’investigador de l’ICAC Josep M. Macias “Remirar el Circ de Tàrraco” a la sala d’actes de l’ICAC.

Xerrada de Josep M. Macias a la Sala d'actes de l'ICAC.
Xerrada de Josep M. Macias a la Sala d’actes de l’ICAC.

La iniciativa forma part del projecte Arrel. Aplicació de jocs seriosos en entorns col·laboratius per la transmissió del patrimoni cultural de Catalunya. Es tracta d’un projecte de l’ICAC i la UAB impulsat pel programa RecerCaixa, de l’Obra Social “la Caixa” en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Universitats Públiques. Alhora, s’emmarca en la col·laboració entre l’ICAC i l’ETSA/URV, dins  del projecte HAR2015-64392-C4-2P MINECO-Feder, i compta amb el suport tècnic de Leica Geosystems (llegiu aquest reportatge).

El projecte compta amb un equip interdisciplinari liderat per Josep Maria Macias (ICAC) i Juan José Ramos (Universitat Autònoma de Barcelona).

COMPARTE:
Imprimir PDF
« “El repte és desxifrar les escriptures paleohispàniques del sud”
Lliurats els premis del Concurs Odissea 2017 a l’ICAC »

Actualidad

  • Noticias
  • Agenda
  • Boletín Archeonea
    • Histórico Archeonea
  • Prensa
  • Suscripción
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Teléfono: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2025 ICAC · Aviso legal · Política de cookies
Esta web está en el PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord