• Contacto
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Quiénes somos
    Investigadores en arqueología
    • Saludo del director
    • Institución
    • Organización
    • Personal
    • Memorias
    • Convenios
    • Igualdad
    • Presencia institucional
    • Excelencia en RH
    • Trabajar en el ICAC
    • Portal de la transparencia
    • Protección de datos
    • Perfil del contratante
    • Facturación electrónica
    • Contacto
  • Investigación
    Creamos conocimiento
    • Grupos de investigación
    • Personal investigador
    • Proyectos
    • Publicaciones científicas
    • Laboratorios
    • Ciencia abierta
    • Tesis doctorales
    • Acciones MSC
  • Formación
    Arqueólogos del mañana
    • Máster universitario en Arqueología Clásica Aplicada. Investigación y transferencia
    • Doctorado interuniversitario en Arqueología Clásica
    • Otros programas
  • Difusión
    Conectados con la sociedad
    • Actividades del ICAC
    • Actividades de los investigadores
    • Transferencia del conocimiento
    • Programa de radio
    • Patrimonio en 3D
  • Servicios
    Apoyo a la investigación
    • Centro de documentación y Biblioteca
    • Unidad de Estudios Arqueométricos
    • Servicio de publicaciones
    • Plataformas científicas
    • Unidad de Transferencia e Impacto Social
  • Actualidad
    Últimas novedades
    • Noticias
    • Agenda
    • Boletín Archeonea
    • Prensa
    • Suscripción

Noticias

/ Actualidad / Noticias / Formació

Propera lectura de tesi: el paisatge cultural de la Plana de València

12 septiembre 2017

Prospecció arqueomorfològica al terme de Benifaió (Ribera Alta). Foto: M. Jesús Ortega.

Maria Jesús Ortega llegeix a l’ICAC el proper 29 de setembre a les 11 hores la tesi doctoral «Análisis territorial de la llanura de Valencia. Estudio arqueomorfológico, ocupación del territorio y dinámicas del paisaje». L’han codirigit Josep M. Palet (ICAC) i Héctor A. Orengo (University of Cambridge).

El tribunal el formaran Carmen Aranegui (Universitat de València), Helena Carvalho (Universidade doMinho) i Victorino Mayoral (Instituto de Arqueología de Mérida, CSIC).

Maria Jesús Ortega ha estat investigadora en formació a l’ICAC gràcies a un contracte temporal de l’Institut i actualment és investigadora predoctoral adscrita. Ha dut a terme la tesi en el marc del projecte de recerca Estudi del paisatge cultural de l’Horta de València (Valentia Landscape Project VaLandPro), en què han estat involucrades, a més de l’ICAC, les universitats de Barcelona, València i Cambridge.

Síntesi de la tesi

L’objectiu principal del treball és caracteritzar els processos antròpics i naturals que han intervingut en la configuració del paisatge cultural del territori valencià, sobretot pel que fa a dinàmiques d’ocupació i organització territorial en època antiga.

Els treballs s’han articulat en tres línies bàsiques: històrico-arqueològica, arqueomorfològica i paleoambiental. L’aplicació d’una nova metodologia a l’estudi d’aquest paisatge històric ve justificada per la necessitat de revisió de les anàlisis realitzades fina la data, sobre tot pel que fa a  dinàmiques d’ocupació i organització territorial en època antiga. En aquest sentit concretament la recerca s’ha centrat en la comprovació de l’existència de centuriacions vinculades a les grans ciutats romanes del territori: Sagunt, València i Xàtiva.

COMPARTE:
Imprimir PDF
« “El monestir de Cabrera era al mig de les rutes de navegació”
Més excavacions al recinte de culte de Tàrraco »

Actualidad

  • Noticias
  • Agenda
  • Boletín Archeonea
    • Histórico Archeonea
  • Prensa
  • Suscripción
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Teléfono: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2025 ICAC · Aviso legal · Política de cookies
Esta web está en el PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord