Aquest divendres, 26 de maig, s’ha dut a terme la segona sessió pràctica del projecte Arrel, titulada “Georeferencia’t per Tàrraco”, una proposta de l’ICAC durant el festival Tarraco Viva.
Si la setmana passada van ser 89 els alumnes de llatí, grec i món clàssic de quart de la ESO o Batxillerat que hi van participar, aquesta setmana hi han participat 82 estudiants de cinc instituts: IES Gallecs de Mollet del Vallès, Escola Industrial de Sabadell, IES de Gelida, IES Gaudí de Reus i IES Montserrat de Barcelona.
L’activitat és una prova pilot consistent en dues parts. Primerament, el estudiants, distribuïts per grups, han fet una passejada per l’entorn del circ romà de Tarragona que comprenia l’espai urbà actual i les restes arqueològiques. Els alumnes han pogut provar un prototipus de plataforma de jocs seriosos amb un dispositiu mòbil a la mà, seguint el joc que se’ls plantejava i veient com es relacionen l’espai actual i els monuments antics.
La segona part ha estat una xerrada de l’investigador de l’ICAC Josep M. Macias “Remirar el Circ de Tàrraco” a la sala d’actes de l’ICAC.
La iniciativa forma part del projecte Arrel. Aplicació de jocs seriosos en entorns col·laboratius per la transmissió del patrimoni cultural de Catalunya. Es tracta d’un projecte de l’ICAC i la UAB impulsat pel programa RecerCaixa, de l’Obra Social “la Caixa” en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Universitats Públiques. Alhora, s’emmarca en la col·laboració entre l’ICAC i l’ETSA/URV, dins del projecte HAR2015-64392-C4-2P MINECO-Feder, i compta amb el suport tècnic de Leica Geosystems (llegiu aquest reportatge).
El projecte compta amb un equip interdisciplinari liderat per Josep Maria Macias (ICAC) i Juan José Ramos (Universitat Autònoma de Barcelona).