• Contacto
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Quiénes somos
    Investigadores en arqueología
    • Saludo del director
    • Institución
    • Organización
    • Personal
    • Memorias
    • Convenios
    • Igualdad
    • Presencia institucional
    • Excelencia en RH
    • Trabajar en el ICAC
    • Portal de la transparencia
    • Protección de datos
    • Perfil del contratante
    • Facturación electrónica
    • Contacto
  • Investigación
    Creamos conocimiento
    • Grupos de investigación
    • Personal investigador
    • Proyectos
    • Publicaciones científicas
    • Laboratorios
    • Ciencia abierta
    • Tesis doctorales
    • Acciones MSC
  • Formación
    Arqueólogos del mañana
    • Máster universitario en Arqueología Clásica Aplicada. Investigación y transferencia
    • Doctorado interuniversitario en Arqueología Clásica
    • Otros programas
  • Difusión
    Conectados con la sociedad
    • Actividades del ICAC
    • Actividades de los investigadores
    • Transferencia del conocimiento
    • Programa de radio
    • Patrimonio en 3D
  • Servicios
    Apoyo a la investigación
    • Centro de documentación y Biblioteca
    • Unidad de Estudios Arqueométricos
    • Servicio de publicaciones
    • Plataformas científicas
    • Unidad de Transferencia e Impacto Social
  • Actualidad
    Últimas novedades
    • Noticias
    • Agenda
    • Boletín Archeonea
    • Prensa
    • Suscripción

Noticias

/ Actualidad / Noticias / Uncategorized @ca

L’ICAC consolida dues posicions en arqueozoologia i arqueometria

2 febrero 2026

L’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) ha anunciat la consolidació de dues places estratègiques dins del seu equip de recerca. Després d’un procés d’avaluació que ha reconegut l’excel·lència, la independència i l’impacte de les seves trajectòries científiques, les investigadores Dra. Lídia Colominas i Dra. Anna Gutiérrez han estat les persones seleccionades.
 
 
La Dra. Lídia Colominas, especialista en arqueozoologia, assumeix la responsabilitat del laboratori d’aquesta disciplina a l’ICAC. El seu treball es centra principalment en investigar la colonització romana a la mediterrània occidental, centrant-se en quatre grans eixos d’estudi: l’alimentació, la ramaderia, les pràctiques rituals i el comerç d’animals. Aquesta recerca però, la realitza d’una manera interdisciplinar, integrant la Paleogenètica, la Morfometria Geomètrica i la Biogeoquímica a l’estudi arqueozoològic clàssic.

 

Dra. Lídia Colominas: Aquesta consolidació per a mi representa un reconeixement a tota la feina que he estat fent durant tots aquests anys. També representa una mà estesa del centre cap a la meva feina futura que vindrà.

 
 
 
 
 

Per la seva banda, la Dra. Anna Gutiérrez, experta en arqueometria, continuarà liderant la Unitat d’Estudis Arqueomètrics (UEA) de l’Institut. La seva recerca explora l’origen, el treball i el significat dels marbres i altres pedres en el món antic mitjançant un enfocament interdisciplinari que combina arqueometria i arqueologia. Actualment, els seus projectes se centren en identificar els marbres de l’occident romà i revisar l’ús dels grans marbres imperials a Hispània a partir de nous descobriments.

 

Dra. Anna Gutiérrez: Representa el reconeixement a una trajectòria dedicada a una recerca pionera i interdisciplinària, així com la possibilitat de continuar desenvolupant projectes de llarg recorregut, ajudant a formar i tirar endavant a joves investigadors, i de seguir treballant en un entorn arqueològicament ric com Tarraco.

 

 

 

Ambdues investigadores han estat seleccionades per la consolidació de la seva plaça després d’haver estat beneficiàries d’ajuts Ramón y Cajal i d’una valoració molt positiva de les seves contribucions científiques i superar l’avaluació R3. L’ICAC destaca que les seves trajectòries evidencien un alt grau de lideratge

Josep M. Palet director de l’ICAC “La consolidació d’aquests talent és una aposta de futur per l’ICAC”

i aportacions significatives a l’avanç del coneixement en els seus respectius camps.

Des del centre, s’ha expressat satisfacció per aquesta nova etapa professional de les dues doctores. La consolidació de Colominas i Gutiérrez reforça la presència de talent d’alt nivell a l’ICAC i contribueix a enfortir el projecte científic del centre.

COMPARTE:
Imprimir PDF
« Nova publicació a la sèrie Elements in the Archaeology of Food: The Behavioral Ecology of Food
Lectura de tesi doctoral sobre arqueologia del paisatge »

Actualidad

  • Noticias
  • Agenda
  • Boletín Archeonea
    • Histórico Archeonea
  • Prensa
  • Suscripción
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Teléfono: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2026 ICAC · Aviso legal · Política de cookies
Esta web está en el PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.