El dijous 24 d’abril de 12 a 13h tindrà lloc un nou seminari del grup de recerca GIAP, en el marc de la línia sobre arqueologia dels paisatges culturals.
La conferència serà impartida per la Dra. Margarita Fernández Mier, Catedràtica d’Història Medieval de la Universitat d’Oviedo.
«Des de 2009, el grup de recerca LLABOR ha posat en marxa una línia de recerca d’Arqueologia Agrària abordant l’estudi holístic de diverses aldees de muntanya a la Serralada Cantàbrica. A partir de les delimitacions territorials de les aldees medievals que definien unitats de gestió, es va plantejar l’estudi de tots els elements agraris que les componien, utilitzant l’aldea de Vigaña com a laboratori de recerca amb l’objectiu de comprendre els processos de formació dels paisatges de muntanya. Així, des de l’excavació de les àrees de cultiu, a les de pastura d’ús comunal, passant pels llocs de límits i els de reunió de caràcter supralocal, i per descomptat els llocs d’hàbitat, la informació obtinguda ens permet traçar la història d’aquesta aldea de muntanya des de fa 6000 anys fins a l’actualitat, documentant períodes dels quals existeix escassa informació a nivell regional com és el cas de l’Alta Edat Mitjana i l’Edat del Bronze».
Consulteu tota la informació sobre GIAP SEMINARS