• Contacto
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Quiénes somos
    Investigadores en arqueología
    • Saludo del director
    • Institución
    • Organización
    • Personal
    • Memorias
    • Convenios
    • Igualdad
    • Presencia institucional
    • Excelencia en RH
    • Trabajar en el ICAC
    • Portal de la transparencia
    • Protección de datos
    • Perfil del contratante
    • Facturación electrónica
    • Contacto
  • Investigación
    Creamos conocimiento
    • Grupos de investigación
    • Personal investigador
    • Proyectos
    • Publicaciones científicas
    • Laboratorios
    • Ciencia abierta
    • Tesis doctorales
    • Acciones MSC
  • Formación
    Arqueólogos del mañana
    • Máster universitario en Arqueología Clásica Aplicada. Investigación y transferencia
    • Doctorado interuniversitario en Arqueología Clásica
    • Otros programas
  • Difusión
    Conectados con la sociedad
    • Actividades del ICAC
    • Actividades de los investigadores
    • Transferencia del conocimiento
    • Programa de radio
    • Patrimonio en 3D
  • Servicios
    Apoyo a la investigación
    • Centro de documentación, Biblioteca y Ciencia Abierta
    • Unidad de Estudios Arqueométricos
    • Servicio de publicaciones
    • Plataformas científicas
    • Unidad de Transferencia e Impacto Social
  • Actualidad
    Últimas novedades
    • Noticias
    • Agenda
    • Boletín Archeonea
    • Prensa
    • Suscripción

Noticias

/ Actualidad / Noticias / Uncategorized @ca

Presentació dels Treballs de Fi Màster del Màster universitari en Arqueologia Clàssica Aplicada. Recerca i Transferència

2 julio 2026

La sala de reunions de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) ha acollit aquest dimarts la primera sessió de presentacions dels Treballs de Fi de Màster (TFM) de quatre estudiants del Màster en Arqueologia Clàssica Aplicada. Recerca i Transferència (URV-UAB-ICAC).

Els alumnes han disposat de vint minuts per exposar els seus treballs, acompanyats d’una presentació en què han resumit els objectius, la metodologia i els principals resultats de les seves investigacions.

Els TFM presentats han estat els següents:

  • Masies de Sant Miquel. Un jaciment per dinamitzar el territori, a càrrec de Georgina Castells Sala, tutoritzat per Carme Belarte (ICAC), Marta Flórez (ICAC) i Jordi Morer (Món Iber ROCS).
  • El paisatge arqueològic de la COLONIA CLVNIA SVLPICIA i el seu entorn: Proposta d’itinerari de visita, a càrrec de Gemma Fernández Martorell, tutoritzat per Joaquín Ruiz de Arbulo (URV-ICAC).
  • El sacrifici molk i els tofets del Mediterrani central: identitats, ritus i interpretació històrica, a càrrec de Francesc Payeras Viver, tutoritzat per Carme Belarte (ICAC) i David Montanero (ICAC).
  • Las tabernae como espacio de vivienda romana y su presencia en Hispania: arquitectura, función y dinámica socioeconòmica, a càrrec d’Ivan Guerrero Barrabés, tutoritzat per Núria Romaní Sala (UAB).

Després de cada defensa s’ha obert un col·loqui en què han intervingut tant els membres de la Comissió d’avaluació com els tutors dels treballs. Aquest espai d’intercanvi ha permès aprofundir en diversos aspectes de les investigacions, aclarir qüestions plantejades durant les exposicions i compartir reflexions sobre el procés de recerca i els criteris metodològics seguits pels estudiants.

En finalitzar les presentacions la Comissió d’avaluació, integrada per Carme Belarte i Marta Flórez (ICAC), Joaquín Ruiz de Arbulo i Diana Gorostidi (URV), i Esther Rodrigo i David Asensio (UAB), han destacat la qualitat general dels treballs presentats i la solidesa metodològica demostrada pels estudiants. També s’ha posat especialment en relleu la capacitat per localitzar, seleccionar i analitzar críticament les fonts, els materials i les dades, així com l’originalitat en els temes de recerca i enfocaments. A més, s’ha remarcat l’interès científic de diverses de les aportacions i l’aplicació pràctica en alguns dels casos, que evidencien el potencial investigador i professional dels alumnes.

La Comissió d’avaluació notificarà als estudiants el resultat de les seves deliberacions.

COMPARTE:
Imprimir PDF
« El CRAI de la URV visita el Centre de documentació, Biblioteca i Ciència Oberta de l’ICAC

Actualidad

  • Noticias
  • Agenda
  • Boletín Archeonea
    • Histórico Archeonea
  • Prensa
  • Suscripción
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Teléfono: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2026 ICAC · Aviso legal · Política de cookies
Esta web está en el PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.