• Contacte
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Qui som
    Investigadors en arqueologia
    • Salutació del director
    • Institució
    • Organització
    • Personal
    • Memòries
    • Convenis
    • Igualtat
    • Presència institucional
    • Excel·lència en RH
    • Treballar a l’ICAC
    • Portal de la transparència
    • Protecció de dades
    • Perfil del contractant
    • Facturació electrònica
    • Contacte
  • Recerca
    Generem coneixement
    • Grups de recerca
    • Personal investigador
    • Projectes
    • Publicacions científiques
    • Laboratoris
    • Ciència oberta
    • Tesis doctorals
    • Accions MSC
  • Formació
    Arqueòlegs de demà
    • Màster en Arqueologia Clàssica Aplicada
    • Doctorat interuniversitari en Arqueologia Clàssica
    • Altres programes
  • Difusió
    Connexió amb la societat
    • Activitats de l’ICAC
    • Activitats dels investigadors
    • Transferència del coneixement
    • Toquem Pedra
    • Patrimoni en 3D
    • Diaris de Campanya
  • Serveis
    Eines i suport a la recerca
    • Centre de documentació i Biblioteca
    • Unitat d’Estudis Arqueomètrics
    • Servei de publicacions
    • Plataformes científiques
    • Unitat de Transferència i Impacte Social
  • Actualitat
    Què hi ha
    de nou?
    • Notícies
    • Agenda
    • Butlletí Archeonea
    • Premsa
    • Subscripció

Notícies

/ Actualitat / Notícies / Uncategorized @ca

Epigrafia i societat al curs Bojos per l’arqueologia

26 maig 2014

 

 

 

 

La quarta sessió del curs Bojos per l’Arqueologia!, dissabte 24 de maig, va estar estar centrada la disciplina de l’epigrafia. Els 20 lumnes de primer de batxillerat que segueixen la formació van tenir de professora la investigadora Diana Gorostidi (URV-ICAC).

 

Part teòrica a l’ICAC.

Amb el títol Epigrafia i societat, la sessió va constar d’una primera part teòrica a la Sala d’actes de l’ICAC.

 

Diana Gorostidi va explicar la importància que donaven les elits romanes a promoure dels seus membres a partir de la incorporació d’estàtues i inscripcions en els espais públics de les ciutats: fòrums, recintes sacres, mausoleus funeraris, etc.

 

 

La segona part de la sessió, pràctica, va consistir en anar a observar i analitzar diverses inscripcions romanes originals a la Part Alta de Tarragona, i fer-ne l’autòpsia.

 

 

Anàlisi d’un epígraf al carrer Mediona de Tarragona (esquerra) i recull i discussió de dades entre els membres d’un equip.

 

 

L’activitat va permetre als joves fer una aproximació a la llengua llatina i a la lectura dels textos epigràfics, a més de comprendre les formes de promoció i representació de la societat romana.

 

 

Tot plegat ho comenta Diana Gorostidi al programa Toquem pedra de Tarragona Ràdio (28/5/2014). [A partir del minut 15.43]

 

 

 

Properes sessions a l’ICAC

 

Les 2 sessions restants organitzades a l’ICAC són les següents, sempre un dissabte de 10 a 14 hores i fent 2 hores sessió teòrica i 2 hores sessió pràctica:

 

– 7 de juny: Arqueologia funerària, amb Judit Ciurana

– 21 de juny: Anàlisi d’objectes arqueològics, amb Josep Maria Macias

 

 

Sessions anteriors a l’ICAC

 

– 10 de maig: Anàlisi de materials petris, amb Ana de Mesa

– 26 d’abril: Monogràfic sobre arquitectura, amb Serena Vinci

– 5 d’abril: Mètodes d’excavació i registre, amb Jordi López Vilar

 

 

 

Informació general

 

Bojos per l’Arqueologia! va començar a l’l’IPHES amb 6 sessions del 18 de gener al 29 de març . Les 6 últimes sessions, del 27 de setembre al 13 de desembre, es desenvoluparan a la seu de l l’ICRPC.

 

 

Bojos per l’Arqueologia! té l’objectiu de fomentar la vocació per l’arqueologia i la conservació i preservació del patrimoni cultural. El curs el promou per la Fundació Catalunya-La Pedrera es duran a terme a l’ICAC.

 

El programa l’organitzen l’Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES), l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural (ICRPC) i l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC).

 

La iniciativa forma part de la proposta formativa Bojos per la ciència 2013 que promou la Fundació Catalunya-La Pedrera i que té com a objectiu apropar als escolars la recerca que es desenvolupa en els centres d’investigació de Catalunya.

 

 

COMPARTEIX:
Imprimir PDF
« Presentació del llibre ‘Al amparo de los lares’
Lectura de tesi sobre àmfores hispanes a Germània »

Actualitat

  • Notícies
  • Agenda
  • Butlletí Archeonea
    • Històric Archeonea
  • Premsa
  • Subscripció
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Telèfon: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2025 ICAC · Avís legal · Política de cookies
Aquesta web és al PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord