

Els alumnes del cicle formatiu d’Animació Sociocultural i Turística de l’Institut Vidal i Barraquer de Tarragona van visitar les instal·lacions de l’ICAC aquest dimarts, 29 d’octubre de 2019.
En concret, van conèixer el fons i el funcionament de la Biblioteca i el Centre de documentació de l’ICAC, de la mà de la seva responsable, la Lydia Gil.
La visita forma part d’un programa pilot de formació i transferència que ha engegat l’organització del Festival Tarraco Viva amb l’Institut Vidal i Barraquer. Segons el responsable del festival, Magí Seritjol, és una iniciativa pionera a Europa i que dona al festival un caràcter encara més singular.


L’experiència consisteix en convertir el projecte final del CFGS en la preparació d’un espectacle de recreació històrica que es representarà en viu a la propera edició del Festival Tarraco Viva, combinant l’actuació teatral amb la projecció d’imatges en directe.
La visita a l’ICAC forma part de la fase de cerca i anàlisi d’informació, un treball imprescindible per a poder desenvolupar el tema central de l’obra i aconseguir un resultat veraç. En aquest procés, els alumnes s’introdueixen en la dinàmica del procés d’investigació i aprenen la importància d’acompanyar les seves propostes didàctiques amb un estudi de la realitat social i el context històric en què s’emmarquin.
Els estudiants van estar una bona estona consultant obres a la Biblioteca, prenent notes i treballant en grups en les seves propostes. En una fase prèvia, el projecte va començar amb un intercanvi de propostes i la selecció del tema a representar. El resultat: els grafits als carrers de Pompeia i Herculà. Per davant queden les fases de creació del guió de la representació i de producció de l’espectacle.
Primer, la nostra responsable de Biblioteca, Lydia Gil, va fer una xerrada introductòria als alumnes i els va explicar el funcionament i el contingut del fons bibliogràfic de l’ICAC (que compta amb més de 25.000 volums), així com l’existència de diversos repositoris oberts i altres recursos on es pot trobar informació sobre història, història de l’art i arqueologia. Després, el grup es va instal·lar a la Biblioteca de l’ICAC per a la consulta de publicacions.
Les responsables del cicle i del grup d’alumnes a l’Institut Vidal i Barraquer, Pilar Figueras i Isabel Gutiérrez, valoren molt positivament com està anant el programa pilot amb Tarraco Viva. Van destacar una major motivació dels alumnes de cara a treballar en el projecte i un interès més real en el resultat final.


Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.