• Contacte
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Qui som
    Investigadors en arqueologia
    • Salutació del director
    • Institució
    • Organització
    • Personal
    • Memòries
    • Convenis
    • Igualtat
    • Presència institucional
    • Excel·lència en RH
    • Treballar a l’ICAC
    • Portal de la transparència
    • Protecció de dades
    • Perfil del contractant
    • Facturació electrònica
    • Contacte
  • Recerca
    Generem coneixement
    • Grups de recerca
    • Personal investigador
    • Projectes
    • Publicacions científiques
    • Laboratoris
    • Ciència oberta
    • Tesis doctorals
    • Accions MSC
  • Formació
    Arqueòlegs de demà
    • Màster en Arqueologia Clàssica Aplicada
    • Doctorat interuniversitari en Arqueologia Clàssica
    • Altres programes
  • Difusió
    Connexió amb la societat
    • Activitats de l’ICAC
    • Activitats dels investigadors
    • Transferència del coneixement
    • Toquem Pedra
    • Patrimoni en 3D
    • Diaris de Campanya
  • Serveis
    Eines i suport a la recerca
    • Centre de documentació i Biblioteca
    • Unitat d’Estudis Arqueomètrics
    • Servei de publicacions
    • Plataformes científiques
    • Unitat de Transferència i Impacte Social
  • Actualitat
    Què hi ha
    de nou?
    • Notícies
    • Agenda
    • Butlletí Archeonea
    • Premsa
    • Subscripció

Notícies

/ Actualitat / Notícies / Uncategorized @ca

Nova sessió “Georeferencia’t” del projecte Arrel amb quasi cent alumnes més

26 maig 2017

Imatge dels participants de la segona sessió, a l'entrada de l'ICAC.

Aquest divendres, 26 de maig, s’ha dut a terme la segona sessió pràctica del projecte Arrel,  titulada “Georeferencia’t per Tàrraco”, una proposta de l’ICAC durant el festival Tarraco Viva.

Si la setmana passada van ser 89 els alumnes de llatí, grec i món clàssic de quart de la ESO o Batxillerat que hi van participar, aquesta setmana hi han participat 82 estudiants de cinc instituts: IES Gallecs de Mollet del Vallès, Escola Industrial de Sabadell, IES de Gelida, IES Gaudí de Reus i IES Montserrat de Barcelona.

L’activitat és una prova pilot consistent en dues parts. Primerament, el estudiants, distribuïts per grups, han fet una passejada per l’entorn del circ romà de Tarragona que comprenia l’espai urbà actual i les restes arqueològiques. Els alumnes han pogut provar un prototipus de plataforma de jocs seriosos amb un dispositiu mòbil a la mà, seguint el joc que se’ls plantejava i veient com es relacionen l’espai actual i els monuments antics.

La segona part ha estat una xerrada de l’investigador de l’ICAC Josep M. Macias “Remirar el Circ de Tàrraco” a la sala d’actes de l’ICAC.

Xerrada de Josep M. Macias a la Sala d'actes de l'ICAC.
Xerrada de Josep M. Macias a la Sala d’actes de l’ICAC.

La iniciativa forma part del projecte Arrel. Aplicació de jocs seriosos en entorns col·laboratius per la transmissió del patrimoni cultural de Catalunya. Es tracta d’un projecte de l’ICAC i la UAB impulsat pel programa RecerCaixa, de l’Obra Social “la Caixa” en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Universitats Públiques. Alhora, s’emmarca en la col·laboració entre l’ICAC i l’ETSA/URV, dins  del projecte HAR2015-64392-C4-2P MINECO-Feder, i compta amb el suport tècnic de Leica Geosystems (llegiu aquest reportatge).

El projecte compta amb un equip interdisciplinari liderat per Josep Maria Macias (ICAC) i Juan José Ramos (Universitat Autònoma de Barcelona).

COMPARTEIX:
Imprimir PDF
« “El repte és desxifrar les escriptures paleohispàniques del sud”
Lliurats els premis del Concurs Odissea 2017 a l’ICAC »

Actualitat

  • Notícies
  • Agenda
  • Butlletí Archeonea
    • Històric Archeonea
  • Premsa
  • Subscripció
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Telèfon: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2025 ICAC · Avís legal · Política de cookies
Aquesta web és al PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord