• Contacte
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Qui som
    Investigadors en arqueologia
    • Salutació del director
    • Institució
    • Organització
    • Personal
    • Memòries
    • Convenis
    • Igualtat
    • Presència institucional
    • Excel·lència en RH
    • Treballar a l’ICAC
    • Portal de la transparència
    • Protecció de dades
    • Perfil del contractant
    • Facturació electrònica
    • Contacte
  • Recerca
    Generem coneixement
    • Grups de recerca
    • Personal investigador
    • Projectes
    • Publicacions científiques
    • Laboratoris
    • Ciència oberta
    • Tesis doctorals
    • Accions MSC
  • Formació
    Arqueòlegs de demà
    • Màster en Arqueologia Clàssica Aplicada
    • Doctorat interuniversitari en Arqueologia Clàssica
    • Altres programes
  • Difusió
    Connexió amb la societat
    • Activitats de l’ICAC
    • Activitats dels investigadors
    • Transferència del coneixement
    • Toquem Pedra
    • Patrimoni en 3D
    • Diaris de Campanya
  • Serveis
    Eines i suport a la recerca
    • Centre de documentació i Biblioteca
    • Unitat d’Estudis Arqueomètrics
    • Servei de publicacions
    • Plataformes científiques
    • Unitat de Transferència i Impacte Social
  • Actualitat
    Què hi ha
    de nou?
    • Notícies
    • Agenda
    • Butlletí Archeonea
    • Premsa
    • Subscripció

Notícies

/ Actualitat / Notícies / Nota de premsa

El Premi Sikarra distingeix Josep Guitart per una vida dedicada a Iesso

18 març 2024

Acte de lliurament del Premi Sikarra 2024 al Dr. Guitart. Foto: EFES.
El Premi Sikarra guardona Josep Guitart per una vida dedicada al jaciment romà de Iesso

El Premi Sikarra, que organitzen la Fundació Jordi Cases i Llebot i l’Espitllera Fòrum d’Estudis Segarrencs (EFES), fou lliurat el passat dissabte 16 de març, a Guissona, al director de l’excavació de la ciutat romana de Iesso, Josep Guitart i Duran.

Guitart i el seu equip han situat el parc romà de Guissona entre els jaciments més importants per conèixer el procés de romanització de Catalunya. Ha dirigit el projecte des de la Universitat Autònoma de Barcelona i sota la coordinació de l’Institut Català d’Arqueología Clàssica (ICAC-CERCA), que des de 2004 ha gestionat el projecte amb la concatenació de diversos projectes quadriennals cofinançats pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. El projecte actualment en curs, Transformacions urbanístiques, dinàmiques constructives i vida urbana a la ciutat romana de Iesso (Guissona, Segarra) (CLT009/22/00039), està dirigit per Núria Romaní (UAB) i Josep Guitart, qui fou el primer director de l’ICAC, el 2003, i actualment és investigador adscrit a l’Institut.

Després de cinc dècades de recerca i dedicació al projecte de Iesso, Josep Guitart esdevé la veritable ànima del projecte

Segons recull l’Ajuntament de Guissona, en l’acte de lliurament Josep Guitart va explicar que va arribar a Guissona l’any 1974, després que l’arqueòleg Emili Junyent li hagués explicat que uns joves Francesc Santacreu, Santi Mercadé, Ramon Santaeulària i Ramon Ribera hi estaven excavant i havien fet la troballa d’una claveguera romana a la Fassina. Guitart va explicar que “des de llavors, el parc arqueològic de Iesso, com si hagués pres vida, m’ha anar acompanyant fins avui”.

Avui dia, la ciutat romana de Iesso, juntament amb la tasca del Museu de Guissona, és un projecte cabal per entendre la romanització a les terres de l’interior de Catalunya.

El compromís i trajectòria de Guitart amb Guissona ha anat molt més enllà de la dedicació professional, traçant vincles personals i acadèmics que han permès crear tota una escola d’arqueòlegs i conscienciar el veïnat de la importància del seu passat.

Tota la comunitat ICAC-CERCA celebra aquest merescut reconeixement i dona l’enhorabona al nostre estimat company Josep Guitart.

Us deixem una petita galeria d’imatges del Dr. Guitart i Iesso:

Els directors del jaciment de Iesso, Joaquim Pera i Josep Guitart, davant el pou fora muralla on s’han trobat restes orgàniques.
Isabel Rodà, Joan Gómez, Josep Maria Palet, Josep Guitart Llicència de Creative Commons
Els Curs de Guissona permet als estudiants posar en pràctica els coneixements treballats durant el curs i, també, l’oportunitat de treballar sobre el terreny en el marc d’un projecte de recerca en curs. Foto: ICAC (CC 4.0).
Imatge aèria de Iesso, 2021. Foto: Equip de Iesso.

 

Notícies relacionades:

«El Premi Sikarra guardona Josep Guitart per una vida dedicada al jaciment romà de Iesso», Ajuntament de Guissona, 17 de març de 2024.

«El Premi Sikarra guardona Josep Guitart per una vida dedicada al jaciment romà de Iesso», La Mañana, 18 de març de 2024.

«El Premi Sikarra distingeix Josep Guitart per la tasca a la Iesso romana», El Segre, 17 de març de 2024.

«El Premi Sikarra guardona Josep Guitart per una vida dedicada al jaciment romà de Iesso», L’Espitllera Fòrum d’Estudis Segarrencs (EFES), 18 de març de 2024.

 

COMPARTEIX:
Imprimir PDF
« Una nova excavació arqueològica a Costa de la Serra (La Secuita, Tarragona) revela l’extensió de la seva pedrera i els límits del jaciment
La Mediterrània antiga ofereix un marc incomparable per a estudiar els efectes de la hibridació cultural »

Actualitat

  • Notícies
  • Agenda
  • Butlletí Archeonea
    • Històric Archeonea
  • Premsa
  • Subscripció
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Telèfon: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2025 ICAC · Avís legal · Política de cookies
Aquesta web és al PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord