
La col·lecció “Elements in the Archaeology of Food”, editada per Katheryn C. Twiss (Stony Brook University, NY) i Alexandra Livarda (ICAC/GIAP-CERCA), presenta l’últim llibre publicat: The Behavioral Ecology of Food, d’Elic Weitzel i Natalie Munro.
Accés gratuït per un període de temps limitat!
L’editorial ofereix la descàrrega gratuïta del llibre fins el 15 de febrer!
Resum:
Un dels enfocaments més influents i versàtils és l’ecologia del comportament: l’estudi de l’adaptació conductual als entorns locals. L’ecologia del comportament proporciona un sòlid corpus teòric per comprendre la presa de decisions humana tant en el passat com en el present.
Per a més informació i pròxims volums, podeu consultar el següent enllaç.
Properament:
• Food Taboos in Archaeology (Max Price)
• Hunting and Eating Symbols (Nerissa Russell)
Ja publicats:
• How Urbanism Changes Foodways (Monica Smith)
• Food in Ancient China (Yitzchak Jaffe)
Elements in the Archaeology of Food mostra la vitalitat i la diversitat intel·lectual de la recerca arqueològica del segle XXI sobre l’alimentació. Els volums revelen com l’arqueologia dels aliments no només il·lumina maniobres polítiques antigues, xarxes socials, estratègies de gestió del risc i plaers luxosos, sinó que també s’implica en la gestió moderna del patrimoni, la salut i les estratègies de conservació ambiental.
