• Contacte
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Qui som
    Investigadors en arqueologia
    • Salutació del director
    • Institució
    • Organització
    • Personal
    • Memòries
    • Convenis
    • Igualtat
    • Presència institucional
    • Excel·lència en RH
    • Treballar a l’ICAC
    • Portal de la transparència
    • Protecció de dades
    • Perfil del contractant
    • Facturació electrònica
    • Contacte
  • Recerca
    Generem coneixement
    • Grups de recerca
    • Personal investigador
    • Projectes
    • Publicacions científiques
    • Laboratoris
    • Ciència oberta
    • Tesis doctorals
    • Accions MSC
  • Formació
    Arqueòlegs de demà
    • Màster en Arqueologia Clàssica Aplicada
    • Doctorat interuniversitari en Arqueologia Clàssica
    • Altres programes
  • Difusió
    Connexió amb la societat
    • Activitats de l’ICAC
    • Activitats dels investigadors
    • Transferència del coneixement
    • Toquem Pedra
    • Patrimoni en 3D
    • Diaris de Campanya
  • Serveis
    Eines i suport a la recerca
    • Centre de documentació, Biblioteca i Ciència Oberta
    • Unitat d’Estudis Arqueomètrics
    • Servei de publicacions
    • Plataformes científiques
    • Unitat de Transferència i Impacte Social
  • Actualitat
    Què hi ha
    de nou?
    • Notícies
    • Agenda
    • Butlletí Archeonea
    • Premsa
    • Subscripció

Notícies

/ Actualitat / Notícies / Uncategorized @ca

Nova publicació de la British School at Athens amb participació de la investigadora de l’ICAC Alexandra Livarda

27 juliol 2026

La recerca, publicada a la sèrie ‘Supplementary Volumes’ de la BSA, revela noves evidències sobre l’explotació del territori a l’est de Creta des del Neolític fins a l’edat del bronze tardana

La investigadora de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), Alexandra Livarda, és coautora del nou volum Palace and Landscape at Palaikastro 2012–16, publicat aquest juliol de 2026 a la sèrie ‘Supplementary Volumes’ de la British School at Athens (BSA). El llibre ha estat elaborat conjuntament amb Carl Knappett i Nicoletta Momigliano.

El volum presenta els resultats d’un projecte de prospecció i excavació desenvolupat durant cinc anys a Palaikastro, a l’est de Creta, un dels jaciments més destacats per a l’estudi de la civilització minoica. La recerca aporta noves dades sobre l’ocupació i l’explotació del paisatge al llarg del temps, des del Neolític fins a l’edat del bronze tardana.

L’estudi ha permès reconstruir estratègies de subsistència agropastorals de llarga durada i ha identificat un nou barri, amb tres edificis de l’edat mitjana i tardana de l’Edat del Bronze. La investigació destaca per l’aplicació d’una metodologia interdisciplinària que integra la bioarqueologia, l’estudi de la cultura material, la micromorfologia del sòl i l’anàlisi arquitectònica a Palaikastro.

La participació de l’arqueobotànica Alexandra Livarda reforça la contribució de l’ICAC a la recerca internacional sobre les economies i els paisatges del Mediterrani antic. Els resultats publicats ofereixen una nova perspectiva sobre la interacció entre les comunitats minoiques i el seu entorn, i obren noves línies d’investigació sobre l’organització social i econòmica de la Creta prehistòrica.

Publicat com a BSA Supplementary Volume 55, el llibre consta de 516 pàgines i inclou una àmplia documentació gràfica, així com materials complementaris disponibles en línia.

COMPARTEIX:
Imprimir PDF
« L’arqueobotànica connecta l’ICAC i Lesbos en una nova recerca sobre el passat agrícola de l’Egeu

Actualitat

  • Notícies
  • Agenda
  • Butlletí Archeonea
    • Històric Archeonea
  • Premsa
  • Subscripció
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Telèfon: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2026 ICAC · Avís legal · Política de cookies
Aquesta web és al PADICAT
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.